Özönvíz előtt: én legalább megpróbálom!

Tegnap megnéztük az Oscar-díjas Leonardo DiCaprio saját filmjét, az Özönvíz előtt c. dokumentumfilmet. A film nagyon tetszett, és korrektek tartom, hogy DiCaprio, aki megteheti, hogy körbeutazza a földet, saját szabadidejének egy részét arra áldozta, hogy utazásai alatt szerzett tapasztalatait valami hasznosra fordítsa.

A Django c.film óta nagyon megkedveltem Leót, aki addig nem tagadom, nekem csak a jégbe fagyott Jack volt, pedig azóta jó pár filmet forgatott, méghozzá nem kis sikerrel. De elismerem, hogy tévedtem, és remek színész, aki más közszereplővel ellentétben példát mutat az embereknek.

A pálmaolaj miatt le kell mondanunk a kedvenc kekszünkről
Az Özönvíz előtt c. film engem mélyen elgondolkodtatott, ahogy remélhetőleg sok mást is. Sajnos a nagyhatalmak belénk nevelték, hogy féljünk tőlük, és belénk nevelték, hogy függjünk tőlük. Hogy mire gondolok, azt épp egy másik film tökéletesen megmagyarázza: Farkasok szövetsége. De említhetném a Falu c. filmet is...

Eddig sem értettem egyet a Paksi Atomerőmű 2. építésével, a film csak megerősített a véleményemben, és további tennivalókra ösztönöz. Elsősorban arra, hogy ne fogadjam el másoktól hogy "egy fecske nem csinál nyarat". Természetesen egy valaki nem válthatja meg a világot, de a globális felmelegedést illetően sajnos mindenki (Tisztelet a kivételnek!) olyan passzív, ami már kifejezetten zavar. Nem akarok a passzív emberek közé tartozni.

Ma, amikor a világhálón másodpercek alatt elterjednek a hírek, inkább kellene hinnünk a Pillangó-effektusban, mint a "mindegyben", mint Ady Endre Mindegy átka c. versében. Szeretem ezt a verset, egyetlen sora is olyan sokat mond: "minden vannál mindig jobb a más."

Ennek a sornak a szellemében megpróbálok tenni a bolygónkért. A blogon már írtam arról, hogy nincs autónk, és vezetékes víz sincs a házban. Próbáljuk kerülni a vegyszerek használatát, és további lépéseket is tenni a környezetünk védelméért. A napenergiát, szélenergiát itt remek alkalom lenne kipróbálni és használni, de sajnos az ehhez szükséges felszerelésnek (napkollektor, stb.) olyan ára van, hogy azokat mi biztosan nem engedhetjük meg magunknak.

Következő lépésként megpróbáljuk elhagyni, de legalábbis csökkenteni az esőerdők kiírtásaiért felelős pálmaolajjal készült termékek vásárlását. Egyelőre nem ígérhetek többet, de én legalább megpróbálom! Első lépésként pont a kekszek között kell találnunk egy olyat, ami nem pálmaolajjal készül. Itt találtam egy keresőt, ahol rá tudok keresni cégekre, hogy használnak-e pálmaolajat.

Megjegyzések

Foglalj helyet nálunk!

Booking.com